הקונגרסים של IBBY

הקונגרסים של IBBY, שאותם מארחות ארצות שונות, הם נקודות המפגש החשובות ביותר לחברי IBBY ולאנשים אחרים שיש להם יד בספרי ילדים ובפיתוח הקריאה. הקונגרסים הם הזדמנות נפלאה ליצור קשרים, להחליף דעות ולפתוח אופקים. מלבד התוכנית המקצועית על נושא מסוים, משמש הקונגרס של IBBY גם כמסגרת לפגישות עסקים כמו האספה הכללית ותערוכות שונות וחגיגות כגון הענקת פרס אנדרסן ועיטור אנדרסן.

פרסי הנס כריסטיאן אנדרסן

מדי שנתיים מעניק IBBY את פרס אנדרסן לסופר ולמאייר שמכלול יצירותיהם תרם תרומה בת-קיימא לספרות הילדים. פרס אנדרסן, מדליית זהב, הוא ההכרה הבינלאומית הגבוהה ביותר שניתנת ליוצר בתחום ספרות הילדים. לפיכך מכונה הפרס "פרס נובל הקטן". המלכה מרגרט השנייה מדנמרק נותנת את חסותה לפרסי אנדרסן, שנתמכים גם בידי ניסן מוטור ושות'.

עיטורי אנדרסן

עיטורי אנדרסן הם בחירה דו-שנתית של ספרים בולטים שראו אור לאחרונה, והם ניתנים לסופרים, למאיירים ולמתרגמים מארצות שחברות ב-IBBY. את הכותרים בוחרים הסניפים הארציים של IBBY, שיכולים להציע ספר אחד בכל קטגוריה. בארצות שבהן יש הפקה ניכרת ומתמשכת של ספרי ילדים ביותר משפה אחת, אפשר להציע עד שלושה ספרים לכתיבה ולתרגום, בשפות שונות. הספרים הזוכים בעיטור אנדרסן מוצגים בתערוכה נודדת מסביב לעולם.

פרס IBBY – אסאהי לעידוד הקריאה

פרס IBBY-אסאהי לעידוד הקריאה, שנתמך בידי חברת העיתונות היפנית אסאהי שימבון, ניתן מדי שנה לקבוצה או למוסד שפעילויותיו יוצאות-הדופן תורמות תרומה בת-קיימא לתוכניות לעידוד הקריאה לילדים ולאנשים צעירים. את המועמדים מציגים הסניפים הארציים של IBBY, והם יכולים לכלול פרויקטים מכל חלק בעולם. הפרס בסך מיליון ין יפניים מועניק לזוכה ביריד הבינלאומי לספרי ילדים בבולוניה.

יום ספר הילדים הבינלאומי

יום ספר הילדים הבינלאומי נחגג מדי שנה ביום הולדתו של הנס כריסטיאן אנדרסן, 2 באפריל, או בסמוך לו. מטרתו של יום זה לעודד את אהבת הקריאה ולהסב את תשומת-הלב לספרי ילדים. בכל שנה ניתנת ההזדמנות לסניף ארצי אחר להיות נותן החסות ליום ספר הילדים הבינלאומי. הסניף מחליט על הנושא ומזמין סופר בולט לכתוב מסר לילדי העולם ומאייר ידוע לעצב כרזה. חומרים אלה משמשים לעידוד ספרים וקריאה ברחבי העולם.

סמינרים וסדנאות של IBBY

IBBY וסניפים ארציים שלו מארגנים סמינרים וסדנאות, לעתים קרובות בשיתוף פעולה עם ארגונים אחרים, כדי לסייע בשיפור כישוריהם המקצועיים של הסופרים, המאיירים והעורכים של ספרי ילדים, וכדי לחזק את שיתוף הפעולה בין סופרים, מאיירים, מו"לים וקבוצות אחרות שעוסקות בהפקה ובהפצה של ספרי ילדים.

מרכז התיעוד לספרים לאנשים צעירים עם מוגבלויות

מרכז התיעוד של IBBY, שהוא חטיבה של המכון לחינוך מיוחד באוניברסיטת אוסלו, בנה אוסף בינלאומי גדול של ספרים שמתייחסים לאנשים צעירים עם צרכים מיוחדים. אוספים מיוחדים של הספרים מוצגים באופן קבוע בוועידות, בירידי ספרים ובתערוכות.

כתב-העת של IBBY, BOOKBIRD

הרבעון של IBBY, BOOKBIRD, מכסה שטחים שונים של ספרות ילדים בינלאומית. המאמרים מקובצים בדרך כלל סביב נושאים שיש בהם עניין בינלאומי. הטורים הקבועים כוללים דיוקנים של סופרים ושל מאיירים, מיקוד במדינה מסוימת וכן סקירות ספרים והמלצות. BOOKBIRD מייחד תשומת לב מיוחדת גם לפרויקטים לעידוד הקריאה ברחבי העולם וכולל חדשות על פרויקטים של IBBY ואירועים בטור FOCUS IBBY.